četvrtak, 9. listopada 2014.

Maruni / Lovranski kesteni/

Ovo je moj dvjestogodisnji prijatelj! Nikad me nije iznevjerio do ove godine, ali jadnicak ni on nije kriv. S obzirom na vremenske prilike ili bolje receno neprilike dobro je i rodio! A kad se sjetim ranijih godina..... Sve u svemu dobro je to sto su maruni krupni, tako da ih je lako ocistiti! Iako sad zivim u Lovranu ...........
.....uvijek  ce mi ostati u sjecanju peceni kesteni u Ogulinu ispod stare lipe! Kestenjar je imao na bicikli pec, a miris pecenih kestena se sirio gradom. Kupovali smo vruce, umotane u novinski papir. Od guljenja su me bolili prsti , a bili su crni kao i usta umrljana cadom! Lijepa sjecanja iz djetinjstva ... Kada sam dosla na faks upoznala sam malo vece kestene, marune, i do dan danas smo veliki prijatelji! Volim ih pecene, kuhane, u rizotu, pire, jesenske juhe, kolaci, ma kako god! U ovom mom kraju je sad vrijeme od maruna i Marunada/ lokalne feste/ pa sam se i ja odlucila na jednu brzinsku tortu od maruna, jako fina i jednostavna( kad ocistimo marune)
Za pocetak skuhamo 1 kg maruna/ kestena, a moze posluziti i zaledeni kesten pire, ali nije to bas to! Rezemo ih popola i dubimo sredinu
Sameljemo ih na mlincic za orasaste plodove i to je za pocetak dovoljno! Vjerujte obavili ste najtezi posao kod ove torte! Za biskvit nam je potrebno: 4 jaja, 150 g tamne cokolade, 80 g maslaca, 5 zlica  secera, 4 zlice mekog brasna, malo praska za pecivo! Kad mislim na zlicu ....
To je to! Umutimo jaja mikserom, dodamo secer i mijesamo dok se smjesa ne udvostruci! Zatim dodamo cokoladu i maslac otopljen na pari/ malo prohladen/
Polako umijesamo u jaja i dodamo brasno sa praskom za pecivo! Ja sam pekla u kalupu promjera 18 cm , tako da sam dobila slatku malu torticu/ malo visu/. Pekla sam na 180•C oko pola sata, prethodno ugrijanoj! Mali test s drvenim stapicem nije na odmet jer ima dosta cokolade! Za kremu nam je potrebno : 500 ml vrhnja za slag brzo i fino, 4 zlice secera u prahu, 1 instant zelatina, 50 g tamne cokolade, 50 ml ruma, i samljeveni maruni! Izmiksamo na najmanjoj brzini slag, trebat ce nam duze vremena ali biti ce izdasniji/ naravno treba pokupiti svu masnocu koja se priljepila za unutrasnjost tetrepaka, znaci dobro promuckati i krvnicki iscjediti vrhnje do zadnje kapi/. U slag umijesati secer, zelatinu, marune i rum, dobro izmiksati stapnim mikserom da nam ne ostanu mrvice maruna, a ako volite mrvicastu teksturu onda jos promiksati obicnim mikserom. Smjesu podijeliti u dva dijela, u jedan umijesati prohladenu otopljenu cokoladu! Ohladeni biskvit stavimo na tacnu, stavimo kalup oko njega i stavljamo prvo tamnu filu, pa svijetlu! 
Inace ukrasim tortu sa strugotinama cokolade, ali mi se ovaj put igralo pa sam radila ukrase od topljene cokolade
Otopila sam cokoladu, stavila u vrecicu za ukrasavanje, najtanji nastavak, oblike sam crtala po masnom papiru, kad su se malo stvrdnuli stavila sam ih u hladnjak!
Torta je odlicna, a i oni koji ne vole okus kestena su je jeli!
Ova se pojela jaaako brzo, nadam se da cu je ove godine barem jos jednom uspjeti napraviti :D

Nema komentara:

Objavi komentar