ponedjeljak, 27. listopada 2014.

Jota

Vec par dana kod nas bura dolazi na velika vrata, a sa hladnocom dode zelja za jacom hranom! Tako je i kod nas danas dosla na red Jota! U mom kraju Jotu nazivaju fazol i zelje, ili ti grah i zelje! Najvise sam voljela doci kod bake kad je ona kuhala grah i zelje, iako je vec dugo nema medu nama, jos su uvijek okusi njenih jela ostala na nepcu! Ja i danas kuham Jotu po njezinom receptu, je fina, ali ne kao njezina! Mama uvijek kaze da je baka stavljala puno suhog mesa( domaceg) i da se je kuhalo na drva, da je zato drugaciji okus... U ovim danima oko Svisveta ja sam se sjetila svoje bake, koja je bila najbolja baka na svijetu, pa eto jedan post njoj u sjecanje!
500 g suhog graha, 500 g kiselog zelja, saka narancaste lece, 1kapula, 3 reznja cesnjaka, 1kg suhih rebara, sol, papar, malo ulja, zlica brasna i malo crvene mljevene paprike. Grah, lecu i suho meso  prokuhamo i ocijedimo vodu, dodamo kapulu i cesnjak te 2l vode! U expresu kuhamo sat vremena, a ako ne bilo bi dobro grah namociti dan prije da nam se ravnomjerno skuha!
Kada se grah skuhao, izvadimo suho meso, zgnjecimo kapulu i cesnjak, te dodamo kiselo zelje, probamo da ocijenimo koliko nam fali soli jer su i meso i zelje slani! U tavu ulijemo malo ulja ili svinjske masti, 1 zlicu brasna zaprzimo i dodamo malo crvene paprike i papra! Zaprzimo Jotu, jos malo prokuhamo i gotovo je!
Moja baka nije stavljala lecu, ja je stavljam jer se rastopi i napravi izvrsnu juhu. Ona je koristila domaci grah koji je sam po sebi bio dovoljan, ovaj danasnji necu ni komentirati!
Danas ce i Lana prvi put u zivotu jest Jotu, nadam se da ce joj biti fina!!!

Nema komentara:

Objavi komentar