četvrtak, 16. listopada 2014.

Dani kruha

U kuci svi obozavamo kruh, peciva sto bijela, integralna, sto sa sjemenkama...Ali eto sto najvise volis ponekad ti je zabranjeno, a ponekad si to i sam zabranis da bi podrzao svog najmilijeg! Naime, mom Luki je otkrivena velika intolerancija na gluten, a cekamo i nalaze za celijakliju koji ce nadam se biti negativni! Tako moj kruholjubac u zadnjih mjesec dana jede sve bezglutensko, a ja ga podrzavam i hranim se kao i on da mu bude lakse! Svi mi govore da nije nista izgubio, da ce se zdravije hraniti, ali ja se ne mogu oteti mislima da je ipak nesto izgubio.... Slanac na putu u skolu, toplo integralno pecivo namazano domacim maslacom, ma sve divote brasna i glutena koji je zasluzan da sve bude tako lijepo i prhko! Pecemo mi i bezglutenski kruh , ali fali mu to ljepilo zlata vrijedno! Danas je Dan kruha, pa eto i ja cu objaviti recept za nase najdraze pecivo! Napravili smo ih zadnji put na ljeto kada su kod nas bili moja sestra i djeca, i oni su bili odusevljeni kao i mi!
Zamijesimo meko tijesto od 400 g bijelog brasna, 1 kvasca otopljenog u malo toplog mlijeka, secera i brasna, 1 zlicu soli, 2 dcl toplog mlijeka, 1 dcl tople vode, 4 zlice dobrog maslinovog ulja! Tijesto izgleda mekano, ali jos dodajemo integralno brasno pa mora biti takvo!
Kada se podigne dodamo jos 200g integralnog brasna, malo ga prosijemo, a krupnije dijelove ostavimo postrani! 
Dodamo sjemenke koje zelimo, ja stavim lan, sezam, bundevu i suncokret, sve skupa promijesimo! Radnu povrsinu nabrasnimo sa malo kukuruznog brasna i ostacima prosijanog integralnog. Zavaljamo tijesto u veliki valjak i rezemo peciva na velicinu kakvu zelimo! 
Premazemo ih maslinovim uljem i posipamo krupnom solju! Pustmo ih jos malo da se podignu! Za to vrijeme zagrijemo pecnicu na 200•C, i prije stavljanja peciva bacimo malo leda unutra  da stvori paru! Tako ce nam se peciva lijepo  podignu, a ne stvore tvrdu koru/24 kitchen super savijet/. Pecemo ih 25-30 min ili do kad ne pocnu kliziti po plehu/ kako moja teta kaze kad kruh plese po protvanu gotov je/ . 
Peciva su ne samo fotogenicna, nego i rukice brzo potezu za njima!
Jos jednom sretan nam svima Dan kruha, a svome sinku zelim da opet uziva u ovim slasnim pecivima!

Nema komentara:

Objavi komentar